czwartek, 21 czerwca 2012

Artystka, czy oszustka?

Ta sprawa intrygowała mnie już od dłuższego czasu i śledzą ową panią już od kilku tygodni. W tych czasach naprawdę trudno o coś oryginalnego i nie wiem, czy jej prace można tak nazwać. Talent niewątpliwie ma, ale zastanawia mnie, czy do tworzenia samej, czy do powielania już gotowych wzorów.

Już kilka tygodni temu miałem o tym napisać jednak się powstrzymałem, gdyż stwierdziłem, że może jest to tylko przypadkowe podobieństwo. Jednak wczoraj coś mnie tchnęło, ponieważ owa sytuacja się powtórzyła. W StarDesign Interior lenalena20 robi furorę. Polka już wielokrotnie znajdowała się na szczycie i to nie tylko w tej kategorii. Ostatnio jednak zauważyłem, że wiele jej projektów jest podobnych do projektów innych artystów. Może było odwrotnie, myślałem...


Jednak po zobaczeniu tego:


Nie miałem już wątpliwości, bowiem projekt KWcat powstał o wiele wcześniej. Pamiętam, że nie raz widziałem jej ubrania z tym napisem itp., a tu nagle projekt lena z identycznym tylko w innym wydaniu. Wydało mi się to naprawdę bardzo dziwne.
Zrobiłem wcześniej małe dochodzenie, po zobaczeniu projektów 'Titanic'. lenalena20 odpisała mi tak:

Ja nikogo nie kopiuję.Mój projekt Titanika pojawił się pierwszy,chociaż trudno nazwać to kopią,bo projekty różnią się od siebie ,ale dzięki za uwagę i informację.Wiem,że jest bardzo wiele osób,które kopiują moje projekty oraz innych osób,to istna plaga.

Podobne, no właśnie o to chodzi. Czy to już nie podchodzi pod kopię... Niestety z cachimbo mi nie odpisała mimo, że czekam już od kilku dni. Jak wiecie takie osoby mają masę zaproszeń i wpisów, więc o kontakt jest bardzo ciężko. KG lena jest zamknięta. Może przed ciągłą liczbą komentarzy lub przed pretensjami innych o bardzo podobnych projektach. Teraz zauważyłem, że bardzo podobny do tego pierwszego widoku ma również lena.

Nie chcę jej oceniać, bo może faktycznie sama je robi, nie widziała ich wcześniej lub inni ją kopiują itp. Jednak po powtórce z rozrywki i po zobaczeniu projektu z 1D coś mnie tchnęło. Może niektórzy z Was również to zauważyli.

Myślicie, że to niewinny przypadek, czy że to sprawdzony sposób na miejsce w 10 najlepszych?


see ya

adasiek116 (Adam)


PS: Znowu wyjeżdżam i nie będzie mnie do dwóch tygodni. Mam nadzieję, że dziewczynom uda się coś napisać w tym czasie :]
                                                                                                                       
stardollowe-triki.blogspot.com<-  Świętuj z blogiem początek lata - cały tydzień niespodzianek (22-29.06)
stardollowe-triki.blogspot.com<-  Bierz udział w licznych konkursach (znajdują się w pasku bocznym)
stardollowe-triki.blogspot.com<-  Zaglądaj codziennie i zgłoś się do loterii z DOŁADOWANIEM SS (od 22-29)
stardollowe-triki.blogspot.com<-  Oglądaj wywiady, poradniki makijażowe, 'Na gwiazdę' i wiele więcej
stardollowe-triki.blogspot.com<-  Bądź na czasie - poznaj najnowsze informacje ze świata Stardoll

45 komentarzy:

  1. CHYBA kopie :D, art ciekawy... nie ma co jesteś ZAYEBISTY!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda to na kopię... Dobry sposób na zdobycie top projektanta :0

    OdpowiedzUsuń
  3. hm.. no wygląda mi to na trzepanie "furory" przy użyciu "inspiracji" z popularnych wcześniej projektantów.
    - a więc... podchodzi mi to pod KOPIE

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziewczyny coś napisza ? Jasne, napewno Lula która nie istnieje już na bloggerze ani na stardollu.
    Czy ktoś oprócz mnie zauważył, że konto JulieWolf nie istnieje ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Kopie jak nic, a chciałabym zauważyć, że jej projekty są gorsze od oryginałów.
    iizuuniaa

    OdpowiedzUsuń
  6. 1D *__*

    trzeba przyznać, że oryginały są o niebo lepsze od kopii :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Artykuł spoko tylko dobrze że kupiłam oryginał a nie kopię *.*

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie no ja rozumiem inspiracje, bo to nie jest żadne przestępstwo, ale to co robi ta uczestniczka to zwykłe kopiarstwo i do tego nieudolne. Jeśli by się dłużej przypatrzyć temu stateczkowi, to widać wszystkie mankamenty. Przykre to jest ale prawdziwe. Sława ponad wszystko. Dobry Artykuł. :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. O matko, na stardollu co chwilę ktoś kopiuje, to istna plaga. Ja szczerze mówiąc, nie patrzę często na top projekty, więc bym tego nie zauważyła. Mówi, że Titanic zaprojektowała pierwsza, jednak druga wersja jest lepsza i sądzę, że właśnie to jest oryginał.

    OdpowiedzUsuń
  10. "Nie kopiowałam nikogo, broń. To, że cachimbo wykonała projekt Tytanika, to nie żadna plaga, że się tak wyraziłam, bardzo mi przykro. Wiele osób ostatnio rysuje Tytanika bo statek na morzu bardzo ładnie wygląda..."- Lenciax

    Ehem, dzięki:D

    OdpowiedzUsuń
  11. wiesz, ty tylko umiesz wszystkich obsmarowywać, ciekawe czy ty jesteś doskonały?
    ten blog to dno, żywi się tanimi sensacjami a ludzie to kupują, to nie kopia, a nawet jak by to każdy może kopiować, zabronisz? - nie.
    okropne co wy tu robicie, to tylko gnębienie jednych żeby inni się cieszyli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak taki mądry to po co w ogóle tu wchodzisz? Proszę bardzo, napisz taką notkę wysil się, zobacz, że to trudne.

      Usuń
    2. No przecież o tym jest ds. Chyba nie chcesz tutaj kodów na darmówki...
      Nie podoba Ci się - nie wchodź. Małe dziecko potrafi to pojąć.

      Usuń
    3. nie podoba mi się to że tu obsmarowują ludzi, nie, nie czytam tego wielkiego G. Nie wchodzę, tylko wszedłem po to żeby to napisać :)

      Usuń
    4. Niepotrzebnie to pisałeś. Przez jednego Wojtka nie usuną DS.
      Ludzi i świata nie zmienisz. Nawet o ludziach grających w gierki powstają portale plotkarskie. Tak samo jak o "gwiazdach" z życia prawdziwego. Trzeba się z tym pogodzić.

      Usuń
  12. Może napiszcie o dyskretnym a zarazem tajemniczym zniknięciu Lu ? :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak w gorących je widziałam od razu wydały mi się podobne.. :P

    OdpowiedzUsuń
  14. "IDENTYCZNE,TYLKO W INNYM WYDANIU."
    Naprawdę,myślę,że nikt nie wpadłby na pomysł napisu I LOVE ONE DIRECTION,musiałby go skopiować,tak.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawe kiedy napisze Smilice (nie mówiąc o JW-luli)?.Ds spada na dno.A może już na nim jest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wymówka; nie chcecie przecież tanich sensacji?

      Usuń
    2. Dokładnie ;) A i podobno Adam zarzekł Luli że już więcej NIGDY jej nie opisze. Innych to może obsmarowywać, Lu ma jakieś specjalne "prawa"? :O
      Jak wszystkich, to wszystkich.
      Jak nikogo to nikogo ;D

      Usuń
    3. napisałem tak, bo sami pisaliście, że blog za chwilę zmieni nazwę na Dirty Lula. to miło by było gdybyście się zdecydowali. napisałem, że o niej nie napiszę, bo Wam nie pasowało, że pojawiło się o niej kilka postów. kompletnie nie rozumiem Twoich śmiesznych wywodów na ten temat.

      Usuń
    4. @Mr. Adam ale były wyższe statystyki, gdy pisałeś o Lu :) Nie dziw się - wszyscy te tematy obrażali, ale w głębi serca ich chcieli. Bo muszą wyrażać swoje opinie :) Nie przejmuj się nimi i pisz dalej.

      Usuń
  17. Porównajmy coś, okej??

    Komentarze(kiedyś) - ok. 200 na post.
    Komentarze (teraz) - ok. 30 na post.

    Chcecie jeszcze jakichś dowodów na to, że DirtyStardoll upada?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko w tym poście są 34 komcie

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. upada, nie upada. raz na wozie raz pod wozem. nie pod każdym znajdziesz po 200 komentarzy. what's big deal.... widzę, że na siłę próbujesz coś udowodnić, niestety nieudolnie.

      Usuń
    4. Też jestem za granicą w angli rany ale wielkie robią szum co do two thousand and tweleve olympic day żal mi zmęczona jak niewiem phhh o i witam nowego redaktora ;D

      Usuń
  18. Nie przestępczość ani nic po prostu nie ma już inspiracji (może) Ale dobrze że też umie tak ładnie projektować jak inni więc to nic złego kto mnie popiera?

    OdpowiedzUsuń
  19. O to z 1D nie powinieneś się czepiać, ponieważ jest dużo projektów tego typu.

    missskara3000

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie czepiaj sie o 1d miliony takihc projektów wszędzie jest.. A titanic? ja myślę, że titanica wymyśliła rojda32 w jednym ze swoich pokoi -.-
    majkakolorowa

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie rozumiem co to niby za oszustwo, podrabianie projektów..

    OdpowiedzUsuń